Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Warmińsko-Mazurskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 19 lip 2009, o 16:05 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 22:58
Posty: 3866
Lokalizacja: Jankowice
Pochwały: 1
Imię: Renata
Mosty kolejowe w Stańczykach (woj. warmińsko-mazurskie, pow. Gołdap) zwane akweduktami Puszczy Rominckiej, to dwa wybudowane w latach 1912-1926, najwyższe w Polsce wiadukty kolejowe nad rzeką Błędzianką. Mają wysokość do 36,5 m i długość 180 m. Przypominają rzymskie akwedukty. Od 1945r. są nieczynne.
Niestety oglądaliśmy je podczas ulewnego deszczu :(

Obrazek

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 19 lip 2009, o 21:30 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 20:45
Posty: 678
Lokalizacja: Orzesze-Zgoń
Imię: Adam
Szkoda że obydwa nieczynne :(

_________________
>>> http://adus-kolej.pl.tl/ <<<

http://www.youtube.com/user/adus34?gl=PL&hl=pl

M.K.

eu07-111.flog.pl


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 19 lip 2009, o 21:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 09:40
Posty: 7787
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Bratnia armia tory zabrała?

_________________
Jeśli gdzieś nie wyświetlają się moje zdjęcia, proszę o PM.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 19 lip 2009, o 22:00 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 21:46
Posty: 4456
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 1
Imię: Małgosia
Ano, bratnia armia.

11 lat temu, gdy nie były prywatne, można było na wiadukty wejść. Skakano kiedyś z nich na bungee.

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Rybniccy Żydzi
Szuflada Małgosi


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 2 wrz 2009, o 10:47 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 12:26
Posty: 8031
Lokalizacja: Warszawa
Na wiadukty można wejść za 2zł ;)
Jeden z nich jest remontowany. Zamontowano lampy, położono nową nawierzchnię (która jednak nie bardzo mi się podoba).

_________________
Warszawiacy z krwi i kości...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 24 mar 2011, o 17:07 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 12:26
Posty: 8031
Lokalizacja: Warszawa
No to jeszcze fotki. Również nie najpiękniejsza pogoda.


Załączniki:
Stańczyki32.JPG
Stańczyki32.JPG [ 123.63 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki2.JPG
Stańczyki2.JPG [ 129.17 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki4.JPG
Stańczyki4.JPG [ 138 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki6.JPG
Stańczyki6.JPG [ 163.76 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki12.JPG
Stańczyki12.JPG [ 154.31 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki14.JPG
Stańczyki14.JPG [ 143.74 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki17.JPG
Stańczyki17.JPG [ 151.46 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki20.JPG
Stańczyki20.JPG [ 124.6 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki22.JPG
Stańczyki22.JPG [ 131.61 KiB | Przeglądane 1008 razy ]
Stańczyki29.JPG
Stańczyki29.JPG [ 162.1 KiB | Przeglądane 1008 razy ]

_________________
Warszawiacy z krwi i kości...


Ostatnio edytowano 27 maja 2014, o 11:48 przez fbatekb, łącznie edytowano 1 raz
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 30 cze 2011, o 09:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 13:08
Posty: 130
Lokalizacja: tychy
Imię: Jan
Na Oficjalnym Forum Giżycka znalazłem zdjęcie wiaduktów z pociągiem :)
http://ofg.pl/galeria/przed-1945/stancz ... j-wg-14960

_________________
www.jelon.za.pl


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 26 maja 2014, o 23:52 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 24 kwi 2012, o 23:33
Posty: 400
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Avelina
"Mosty w Stańczykach – elementy nieczynnej infrastruktury linii kolejowej łączącej Gołdap z Żytkiejmami. Czasami nazywane Akweduktami Puszczy Rominckiej, położone w pobliżu wsi Stańczyki w województwie warmińsko-mazurskim, w powiecie gołdapskim, w gminie Dubeninki, na północny zachód od Suwałk.
Mosty należą do najwyższych w Polsce. Konstrukcja jest 5-przęsłowa, długości 180 m, wysokości do 36,5 m. Pod budowlami przepływa rzeka Błędzianka. Ciekawa historia powstania mostów została stosunkowo niedawno rozwikłana – najpierw wybudowano most południowy (lata 1912-14, ukończony w 1917 r.), a później, w 1918 r. most północny. Obie budowle są względem siebie równoległe, a architektura wyglądem przypomina rzymskie akwedukty w Pont-du-Gard. Wiosną 1917 r. rozpoczęto budowę tzw. trzeciego korytarza transportowego z Chojnic przez Czersk, Smętowo, Kwidzyn, Prabuty, Myślice, Morąg, Ornetę, Lidzbark Warmiński, Bartoszyce, Kętrzyn, Węgorzewo, Gołdap, Pobłędzie, Kalwarię do Olity na Litwie. Większość z wymienionych odcinków wówczas już istniała, więc ta ogromna inwestycja sprowadzała się m.in. do poszerzenia nasypów na całej trasie dla drugiego toru. Ponieważ budowa odcinka Botkuny-Pobłędzie do wybuchu I wojny światowej była już dość zaawansowana, więc na tej trasie postanowiono dobudować bliźniacze obiekty mostowe i nowe wiadukty na skrzyżowaniach z drogami kołowymi. Owej gigantycznej inwestycji nie udało się jednak ukończyć do końca I wojny światowej i większość ww. odcinków pozostała jednotorowa.
W obliczu nowej sytuacji politycznej nie miała też sensu budowa magistrali na Litwę, więc w latach 20. XX wieku postanowiono dokończyć budowę linii jako lokalnej trasy jednotorowej długości 35 km od stacji Botkuny, poprzez Dubeninki, Stańczyki, Pobłędzie do Żytkiejm. Tor położono tylko na jednym z mostów i 1 października 1927 r. na całej trasie zaczęły kursować pociągi. Początkowo były to 3 pary pociągów osobowych, później dla licznie odwiedzających te tereny turystów, w soboty i niedziele uruchomiono czwartą parę. W okolice Błędzianki zjeżdżali wtedy również wędkarze, grzybiarze, a zimą także narciarze. Na trasie kursowały też pociągi towarowe przewożące głównie drewno z okolicznych lasów, a w latach 40. XX wieku również kamienie m.in. do budowy kwatery Hitlera Wilczy Szaniec w Gierłoży. Linia została rozebrana przez oddziały trofiejne Armii Czerwonej w 1945 r.
Konstrukcja mostów jest przedmiotem sporów budowniczych, inżynierów i pasjonatów. Według niektórych źródeł, beton uzbrojono balami drewna zamiast stalą. Obiektywnie trzeba dodać że most południowy zbudowano staranniej, z żelbetu, natomiast most północny, powstały w warunkach wojennych przy pomocy wojsk kolejowych i jeńców rosyjskich, częściowo wypełniono balami drewna." Wikipedia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 26 maja 2014, o 23:53 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 24 kwi 2012, o 23:33
Posty: 400
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Avelina
Po zobaczeniu górnej części można zejść na dół i mosty zobaczyć z innej perspektywy. Trzeba jednak pamiętać, że potem trzeba wyjść na górę, bo teren jest ogrodzony i nie ma innej drogi na parking.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 13 wrz 2015, o 19:33 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2015, o 22:20
Posty: 1081
Lokalizacja: Kraków i okolice
Imię: Wojtek
Wychodząc pod górę, zwłaszcza "pod prąd" można się zasapać :) Normalny kierunek to przejście najpierw górą, potem na dół, a nie odwrotnie :) Obecnie przyjemność wstępu to 4 zł.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam, :)

_________________
Życie powiedziało: Każdy dobry uczynek będzie starannie i przykładnie ukarany


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Warmińsko-Mazurskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.219s | 17 Queries | GZIP : Off ]