Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Dolnośląskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 4 lis 2010, o 15:39 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 20:06
Posty: 182
Imię: kasia
troche historii na temat dworca głównego we Wrocławiu


Wybudowany został w latach 1855-1857 jako Dworzec Kolei Górnośląskiej i Wrocławsko-Poznańsko-Głogowskiej, zastępując położony w pobliżu (przy ul. Małachowskiego, dziś już nieczynny, wykorzystywany jako kolejowa przychodnia zdrowia oraz bocznice przy rozdzielni pocztowej) Dworzec Górnośląski (zbud. w latach 1841-1842). Projektantem był Wilhelm Grapow, architekt królewski Kolei Górnośląskich. Dworzec znajdował się wówczas na południowym skraju miasta, jego okolice były jeszcze niezabudowane. Położona w pobliżu dworca ul. Stawowa (Teich Gasse) nazwę swą wywodzi od hodowlanych stawów rybnych, do których prowadziła; stawy te zajmowały dość znaczny obszar (kilkanaście ha) ograniczony dzisiejszymi ulicami: Suchą, Gajową, Glinianą i Borowską, a dopiero za tymi stawami (później przekształconymi w "Pola Stawowe" (Teich Äcker), wzdłuż ulicy Glinianej mieściły się zabudowania podwrocławskiej wsi Lehmgruben – dziś osiedle Glinianki. Przy skrzyżowaniu ul. Suchej i Borowskiej, niedaleko tylnego wyjścia z dworca, znajduje się pomnik przyrody – dąb szypułkowy (quercus robur), mający (w 2005) ok. 180 lat; był zatem już dojrzałym drzewem nie tylko podczas rozbudowy dworca na przełomie XIX i XX wieku, ale także w czasie, kiedy dworzec powstawał; ma 461 cm obwodu pnia, 23 m wysokości, 30 m rozpiętości konarów; w 2006 nadano mu nazwę "Przewodnik".
Pierwotna hala peronowa znajdowała się na miejscu dzisiejszego głównego hallu i przylegała do budynku dworca zbudowanego w stylu pseudohistorycznym. Istniejące do dziś w tym hallu ciągnące się wzdłuż podwyższenie, wykorzystywane jako wewnętrzny taras znajdujących się tu poczekalni i jadłodajni, jest pozostałością peronu, wówczas jedynego na tym dworcu. Hall, długi na 600 stóp pruskich (około 200 m), nakryty dachem z częściowo przeszklonymi powierzchniami, stanowił swego czasu wraz z budynkiem dworcowym największą budowlę tego rodzaju w Europie. Przy bocznych wejściach znajdowały się ekspedycje bagażu, telefon i telegraf. W budynku dworca mieściła się restauracja, poczekalnia III, II i I klasy oraz dla osobistości (z osobnym korytarzem prowadzącym na peron). Przed głównym wejściem dworca urządzony był wielki plac – ogród - ul. Piłsudskiego od Stawowej na zachód nazywała się wtedy Ogrodowa (Gartenstraße); odcinek przed dworcem, wcześniej nazywający się "Zaułek Pastwiskowy" (Anger Gasse), łączący ul. Ogrodową ze znajdującym się na wschód od tego miejsca "Małym Pastwiskiem" albo "Małym Wygonem" (Der Kleine Anger), nazwano "Przy Dworcu Górnośląskim" (Am Oberschlesischen Bahnhof). Dziś na miejscu tego ogrodowego placu znajdują się podjazdy taksówek, plac manewrowy autobusów i parking; pozostałością po dziewiętnastowiecznym wystroju jest fontanna, kilka niewielkich klombów i parę drzew. W pobliżu dworca znajdował się niewielki cmentarz żydowski (zajmował trójkąt o bokach wzdłuż dzisiejszej ul. Gwarnej i Piłsudskiego; dziś na tym częściowo zabudowanym miejscu jest też m.in. kort tenisowy).

W miarę rozwoju miasta i komunikacji kolejowej wzrastało zapotrzebowanie na zwiększenie liczby odprawianych tu pociągów. Rosły też ceny działek w pobliżu dworca, następowała szybka urbanizacja okolicy, choć rejon "za torami" (patrząc od strony miasta, czyli na południe od torów) wciąż zagospodarowany był jeszcze bardzo słabo. Od połowy XIX wieku nie połączone dotychczas sieci kolei Górnośląskiej, Poznańsko-Głogowskiej, Świdnicko-Świebodzkiej, Dolnośląsko-Marchijskiej oraz Kolei Prawego Brzegu Odry (prowadzącej w kierunku Oleśnicy) łączono ze sobą tworząc współczesną sieć kolejową w mieście. Jeszcze przed wybudowaniem Dworca Głównego, w styczniu 1848 połączono ze sobą dworce Świebodzki z Górnośląskim. W następnych latach rozbudowywano połączenia tej sieci, niektóre torowiska przenosząc przy tym z poziomu ziemi na nasypy, ułatwiając w ten sposób komunikację między obiema stronami torowiska[2].

Wobec rosnących potrzeb w latach 1899-1904 znajdujące się na południe od Dworca Głównego kolejowe składy węgla zlikwidowano, i na ich miejscu wybudowano pięć nowych peronów. Pierwsze cztery perony, po dwa tory, całkowicie nakryto półokrągłymi nawowymi dachami; peron piąty przylega tylko do pojedynczego toru i nakryty jest własnym osobnym daszkiem. Ilość równoległych torowisk przebiegających przez dworzec, łącznie z manewrowymi (bez peronów) zwiększono do 13. Perony i torowiska zbudowano wyżej, niż dotychczasowe, dopasowując je do podniesionych na nasypy torowisk. Dotychczasową halę peronową przebudowano, usuwając z niej tory, obniżając posadzkę. Główna fasada dworca jest w stylu angielskiego neogotyku. W czasie przebudowy, w lipcu 1903, Wrocław został nawiedzony przez wielką powódź, podczas której – według przekazów – po dzisiejszej ul. Piłsudskiego i po placu przed dworcem pływano łodziami. Wydarzenie to jednak nie wpłynęło w znaczniejszym stopniu na realizację przebudowy. W czasie modernizacji w latach 20. XX wieku na pierwszych czterech peronach ustawiono kamienne kioski peronowe.

W czasie II wojny światowej pod powierzchnią placu przed dworcem wybudowano betonowe składy, schrony, które przez pierwsze pół wieku po wojnie były zamknięte (dopiero pod koniec XX wieku zaczęły być wykorzystywane na większą skalę, m.in. na potrzeby drobnego handlu). Inne przebudowy powojenne wiązały się z przebudową części fasady (w związku z przeznaczeniem części pomieszczeń na potrzeby komisariatu milicji) oraz z nieodwracalnym zniszczeniem części secesyjnych ozdób na korzyść modnego w pewnym okresie wystroju "nowoczesnego".

8 stycznia 1967 na peronie III wracający z planu zdjęciowego we Wrocławiu Zbigniew Cybulski usiłował wskoczyć do ruszającego pociągu; skok ten mu się nie udał i aktor zginął pod kołami. W 30 rocznicę tego wypadku, 8 stycznia 1997 reżyser Andrzej Wajda odsłonił na tym peronie pamiątkową tablicę wmurowaną w posadzkę. W lipcu 1997, podczas powodzi tysiąclecia zalana została cała ul. Piłsudskiego wzdłuż dworca, ale ułożone wzdłuż jego zabudowań worki z piaskiem nie dopuściły wody do jego pomieszczeń naziemnych (podziemnych nie udało się zabezpieczyć), toteż ruch kolejowy przez Wrocław Główny nie został wstrzymany.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wroc%C5%82 ... 2%C3%B3wny

Ogólnie budynek jest teraz remontowany na mistrzostwa EURO 2012 . z tego co mi wiadomo to chceli zburzyć budynek od strony centrum lecz władze nie wyraziły zgody ze względu na XIX w budynki.


Ostatnio edytowano 21 cze 2014, o 18:58 przez le_szek, łącznie edytowano 1 raz
Usunięcie niewyświetlającyh się zdjęć


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 4 lis 2010, o 17:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 12:43
Posty: 24
Lokalizacja: Tychy
Przepiękny jest ten dworzec, nigdy wcześniej go nie widziałem pomimo tego, że byłem we Wrocławiu kilka razy.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 4 lis 2010, o 21:28 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 20:06
Posty: 182
Imię: kasia
ja we Wrocławiu byłam pierwszy raz i w momencie mnie zauroczyła architektura. zdjęcia były robione niedawno 31 października. Bardzo polecam zwiedzić rynek, kościół Św.Jana chrzciciela, a w szczególności dworzec główny choćby ze względu na architekturę. obecnie są tam przeprowadzane prace remontowe w holu głównym i nie można tam wejść.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 5 lis 2010, o 07:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 20:44
Posty: 226
Lokalizacja: Festung Breslau
W takim razie może kogoś zainteresuje kilka zdjęć obrazujących postęp prac we wnętrzach. :)

Obecnie hol wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Obrazek

Korytarz prowadzący od głównego wejścia do holu:
Obrazek

Górne piętro:
Obrazek

Sala, gdzie dawniej mieścił się Klub Kolejarza, salę tę później można było wynajmować na różne imprezy:
Obrazek

A tutaj już wypiaskowana i zakonserwowana konstrukcja hali peronowej podczas malowania na szaro. Część konstrukcji zostanie wyłożona drewnem, a reszta przeszklona.
Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 2 lut 2011, o 18:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 20:44
Posty: 226
Lokalizacja: Festung Breslau
Kilka nowości z placu budowy:

W holu głównym bez zmian:
Obrazek

Na zewnątrz budowlańcy zaczynają zabierać się za budowę podziemnego parkingu:
Obrazek

Obrazek

Peron czwarty, oj całość będzie świetnie wyglądać:
Obrazek

Obrazek

Trwa układanie torów na peronie piątym:
Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 28 cze 2011, o 11:12 
Offline
Dziki Gon
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2010, o 20:27
Posty: 349
Lokalizacja: Hyboria/Cimmeria
Pochwały: 1
Imię: Dawid
Cytuj:
W nocy z 27 na 28 czerwca został zamknięty tunel miejski łączący ulicę Piłsudskiego z Suchą, którym podróżni dostawali się dotychczas na perony. Jest to kolejny etap prac związanych z inwestycją na dworcu Wrocław Główny. Prace w tunelu miejskim będą obejmowały m.in. wzmocnienie fundamentów specjalnymi palami, wykonanie kanałów technicznych, do których zostaną przeniesione wszystkie obecne sieci oraz nowe sieci przewidziane projektem takie jak nowoczesne oświetlenie i oznakowanie wyjść na perony. Trzeba będzie wykonać nowe podłoża i posadzki we wszystkich kanałach technicznych oraz przygotować fundamenty pod schody ruchome prowadzące na perony.

Na koniec zostanie przeprowadzona konserwacja ceglanej elewacji wewnętrznej. Tunel miejski powinien zostać oddany do użytkowania przed świętami Bożego Narodzenia 2011 r.

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malo ... 60125,3286

_________________
We ride with kings on mighty steeds, across the devil's plain...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 28 cze 2011, o 17:13 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 22:36
Posty: 5321
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
To niech tego nie spaprają,gdyż konstrukcję stalowych hal owego dworca wykonano w Warsztatach Przetwórczych Królewskiej Huty,czyli "Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych" ,teraz ALSTOM Konstal.

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 12 sie 2011, o 16:43 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 14:26
Posty: 873
Lokalizacja: Niederschlesein-Breslau.Klein Heidau.Heidauer Strasse,Weg zum Busch
Imię: Rafał
myca54 napisał(a):
troche historii na temat dworca głównego we Wrocławiu



z tego co mi wiadomo to chceli zburzyć budynek od strony centrum lecz władze nie wyraziły zgody ze względu na XIX w budynki.

Moim zdaniem nie da się zburzyc budynku od strony centrum,bo co by z niego zostało?
Całosc to jedna bryła a wybudzenie może któregoś ze skrzydeł miało by jakieś znaczenie,ale czy byłby sens...
W chwili obecnej jak wyżej napisano trwa remont.Na załączonym obrazku widoczny jest kolor w jakim zostanie pomalowany budynek dworca.
Obrazek

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 18 mar 2012, o 10:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 22:24
Posty: 2985
Pochwały: 1
Cytuj:
Dzięki uprzejmości pracowników dyrekcji wrocławskiego dworca głównego, mieliśmy możliwość dość gruntownego zbadania prawdziwości legend związanych z istniejącymi, rzekomo rozbudowanymi, podziemiami tego obiektu. Od wielu lat wśród pasjonatów historii Wrocławia krążą opowieści o znajdujących się pod, lub przed budynkiem dworca, tajemniczych wielokondygnacyjnych podziemiach.

Ciąg dalszy :arrow: http://ciekawe.onet.pl/historia/tajemni ... tykul.html

_________________
MM


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 4 kwi 2012, o 15:41 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 12:26
Posty: 6280
Lokalizacja: Warszawa
Smoki wracają :)

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... lawiu.html

_________________
Warszawiacy z krwi i kości...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 4 kwi 2012, o 23:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 03:30
Posty: 2581
Lokalizacja: Twardogóra
Pochwały: 1
Przed remontem na peronie piątym:


Załączniki:
Obraz-19753.jpg
Obraz-19753.jpg [ 106.63 KiB | Przeglądane 84 razy ]

_________________
Życie to surfing, więc nie bój się fal...
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 6 maja 2012, o 01:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 03:30
Posty: 2581
Lokalizacja: Twardogóra
Pochwały: 1
Jeden z dorobionych smoków:
Obrazek

_________________
Życie to surfing, więc nie bój się fal...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 sie 2013, o 22:08 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 20:40
Posty: 1393
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Tak wygląda dworzec obecnie (sierpień 2013 r.):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pendolino też tam było :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 3 kwi 2014, o 12:17 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 12:26
Posty: 6280
Lokalizacja: Warszawa
Dodam kilka zdjęć z czasu remontu


Załączniki:
IMG_5234.JPG
IMG_5234.JPG [ 157.84 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5235.JPG
IMG_5235.JPG [ 153.81 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5236.JPG
IMG_5236.JPG [ 121.99 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5237.JPG
IMG_5237.JPG [ 166.06 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5242.JPG
IMG_5242.JPG [ 156.49 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5243.JPG
IMG_5243.JPG [ 143.5 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5244.JPG
IMG_5244.JPG [ 164.02 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5239.JPG
IMG_5239.JPG [ 172.05 KiB | Przeglądane 717 razy ]
IMG_5241.JPG
IMG_5241.JPG [ 188.7 KiB | Przeglądane 717 razy ]

_________________
Warszawiacy z krwi i kości...
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 4 mar 2015, o 15:04 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 14:26
Posty: 873
Lokalizacja: Niederschlesein-Breslau.Klein Heidau.Heidauer Strasse,Weg zum Busch
Imię: Rafał
Maj 2014r.

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 26 sty 2016, o 13:31 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 12:26
Posty: 6280
Lokalizacja: Warszawa
2015r.


Załączniki:
IMG_5750.JPG
IMG_5750.JPG [ 90.67 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5751.JPG
IMG_5751.JPG [ 111.4 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5755.JPG
IMG_5755.JPG [ 90.28 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5756.JPG
IMG_5756.JPG [ 95.29 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5757.JPG
IMG_5757.JPG [ 137.07 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5760.JPG
IMG_5760.JPG [ 134.09 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5761.JPG
IMG_5761.JPG [ 127.04 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5762.JPG
IMG_5762.JPG [ 134.87 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5763.JPG
IMG_5763.JPG [ 164.96 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5764.JPG
IMG_5764.JPG [ 175.27 KiB | Przeglądane 488 razy ]

_________________
Warszawiacy z krwi i kości...
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 26 sty 2016, o 13:34 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 12:26
Posty: 6280
Lokalizacja: Warszawa
(2)


Załączniki:
IMG_5765.JPG
IMG_5765.JPG [ 125.58 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5766.JPG
IMG_5766.JPG [ 175.65 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5767.JPG
IMG_5767.JPG [ 150 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5772.JPG
IMG_5772.JPG [ 138.88 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5774.JPG
IMG_5774.JPG [ 108.82 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5775.JPG
IMG_5775.JPG [ 132.6 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5777.JPG
IMG_5777.JPG [ 128.86 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5778.JPG
IMG_5778.JPG [ 126.87 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5779.JPG
IMG_5779.JPG [ 96.27 KiB | Przeglądane 488 razy ]
IMG_5781.JPG
IMG_5781.JPG [ 100.84 KiB | Przeglądane 488 razy ]

_________________
Warszawiacy z krwi i kości...
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 13 kwi 2018, o 23:28 
Offline
Terra Incognita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 18:00
Posty: 1252
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Paweł
Byłem ,widziałem i muszę wrzucić . Foty z Niedzieli Wielkanocnej 2018. Dworzec widziany idąc od lewej strony.


Załączniki:
IMG_0001.JPG
IMG_0001.JPG [ 94.55 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0002.JPG
IMG_0002.JPG [ 76.93 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0003.JPG
IMG_0003.JPG [ 92.57 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0005.JPG
IMG_0005.JPG [ 77.85 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0006.JPG
IMG_0006.JPG [ 72.95 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0007.JPG
IMG_0007.JPG [ 68.85 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0008.JPG
IMG_0008.JPG [ 71.45 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0009.JPG
IMG_0009.JPG [ 74.45 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0011.JPG
IMG_0011.JPG [ 83.14 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0012.JPG
IMG_0012.JPG [ 73.45 KiB | Przeglądane 44 razy ]

_________________
VENI , VIDI , VICI. (Gajusz Juliusz Cezar - 47 p.n.e.)
Memento ante suam ipsorum mortem totiens Ignavos perire, Fortes autem morte tantum semel frui.
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 13 kwi 2018, o 23:31 
Offline
Terra Incognita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 18:00
Posty: 1252
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Paweł
Część środkowa czyli główne wejście


Załączniki:
IMG_0013.JPG
IMG_0013.JPG [ 66.4 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0016.JPG
IMG_0016.JPG [ 50.51 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0017.JPG
IMG_0017.JPG [ 87.56 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0018.JPG
IMG_0018.JPG [ 71.05 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0021.JPG
IMG_0021.JPG [ 106.7 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0022.JPG
IMG_0022.JPG [ 81.27 KiB | Przeglądane 44 razy ]

_________________
VENI , VIDI , VICI. (Gajusz Juliusz Cezar - 47 p.n.e.)
Memento ante suam ipsorum mortem totiens Ignavos perire, Fortes autem morte tantum semel frui.
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 13 kwi 2018, o 23:34 
Offline
Terra Incognita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 18:00
Posty: 1252
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Paweł
i prawa strona


Załączniki:
IMG_0014.JPG
IMG_0014.JPG [ 85.15 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0023.JPG
IMG_0023.JPG [ 93.38 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0024.JPG
IMG_0024.JPG [ 92.68 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0025.JPG
IMG_0025.JPG [ 81.46 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0026.JPG
IMG_0026.JPG [ 73.08 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0027.JPG
IMG_0027.JPG [ 73.16 KiB | Przeglądane 44 razy ]
IMG_0028.JPG
IMG_0028.JPG [ 40.02 KiB | Przeglądane 44 razy ]

_________________
VENI , VIDI , VICI. (Gajusz Juliusz Cezar - 47 p.n.e.)
Memento ante suam ipsorum mortem totiens Ignavos perire, Fortes autem morte tantum semel frui.
Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Dolnośląskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.584s | 18 Queries | GZIP : Off ]