Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 12 lis 2017, o 00:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 21:59
Posty: 6
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Dawid
Witam, na początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać, jest to mój pierwszy post na tej grupie :) Jako, że kolej jest jednym z moich zainteresowań oraz sam na co dzień pracuję na kolei, chciałbym swój pierwszy post poświęcić właśnie jej. W dniu dzisiejszym ( 11.11.2017r) postanowiłem wybrać się śladem nieistniejącego szlaku kolei piaskowej ze stacji Marta w bytomskiej dzielnicy Łagiewniki do Lipin ( linia kolejowa P210a), gdzie znajdował się most zsypowy przy szybie Jerzy KWK Matylda. Na temat tego szlaku ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje. Zapraszam do obejrzenia fotorelacji.

Załącznik:
105_7731.JPG
105_7731.JPG [ 196.7 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Swoją wędrówkę rozpocząłem przy nieistniejącej już stacji Marta. W miejscu tym znajdowało się skrzyżowanie torów kolejowych z drogą ( ulica Tulipanów). Na zdjęciu widoczny relikt w postaci latarni na terenie nieistniejącej stacji.
Załącznik:
105_7734.JPG
105_7734.JPG [ 247.82 KiB | Przeglądane 885 razy ]

W tym miejscu znajdowało się rozgałęzienie, na lewo do Chorzowa na KWK Barbara- szyb Kinga i KWK Polska- szyb Piast. Na wprost na Chropaczów i Lipiny, czyli tam dokąd zmierzam.
Załącznik:
105_7735.JPG
105_7735.JPG [ 253.11 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Załącznik:
105_7737.JPG
105_7737.JPG [ 238.76 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Już po przejściu kilkunastu/ kilkudziesięciu metrów wgłąb szlaku można zauważyć pozostałości tej linii w postaci tłucznia czy fundamentów słupów sieci trakcyjnej.
Załącznik:
105_7742.JPG
105_7742.JPG [ 206.14 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Kawałek dalej można dostrzec osiedle domków jednorodzinnych oraz bloków przy ul. Gołęszyców, Wiślan i Ślężan. Na fotografii widoczny również kolejny fundament po słupie sieci trakcyjnej.
Załącznik:
105_7743.JPG
105_7743.JPG [ 187.49 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Po obróceniu się w lewo dobrze widać nasyp kolejowy w kierunku Chorzowa.
Załącznik:
105_7746.JPG
105_7746.JPG [ 241.97 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Małymi krokami zbliżamy się do wiaduktu przy ul. Bytomskiej. Przebiega tam m.in. linia tramwajowa 7 i 17. Oczywiście widoczny jest kolejny fundament po słupie trakcyjnym
Załącznik:
105_7747.JPG
105_7747.JPG [ 184.66 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Załącznik:
105_7748.JPG
105_7748.JPG [ 232.73 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Również pod wiaduktem możemy dostrzec ślady elektryfikacji.
Załącznik:
105_7749.JPG
105_7749.JPG [ 248.58 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Kilkadziesiąt metrów za wiaduktem teren zaczyna się stopniowo podnosić. Jest to efekt tego, że linia przebiegała w głębokim przekopie kolejowym, a w 2004r został on zasypany odpadami górniczymi.
Załącznik:
105_7753.JPG
105_7753.JPG [ 254.29 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Po drodze natrafiłem na taki oto przepust kolejowy, znajdujący się pod nasypem.
Załącznik:
105_7758.JPG
105_7758.JPG [ 254.49 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Kawałek dalej widać już osiedle przy ul. Wiechaczka...
Załącznik:
105_7759.JPG
105_7759.JPG [ 235.82 KiB | Przeglądane 885 razy ]

... oraz dawny zakład zajmujący się produkcją kosmetyków- Pollena Malwa. Obecnie nazywa się to Global Cosmed Group.
Załącznik:
105_7760.JPG
105_7760.JPG [ 251.22 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Załącznik:
105_7761.JPG
105_7761.JPG [ 232.81 KiB | Przeglądane 885 razy ]

Po chwili dochodzimy do wiaduktu przy ul. Łagiewnickiej. Jak już wcześniej wspomniałem, linia przebiegała w tym miejscu w głębokim przekopie, który został zasypany odpadami górniczymi w 2004r. Na zdjęciach widoczna luka, za pomocą której można się jeszcze dostać pod wiadukt. Nie zapomnę tych ogromnych ilości zbieraczy węgla, gdy przyjeżdżały tutaj ciężarówki z odpadami górniczymi jedna za drugą :)
Zaraz wrzucę drugą część relacji z przebiegu tego szlaku.


Ostatnio edytowano 1 sty 2018, o 13:32 przez Ecik, łącznie edytowano 2 razy

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 12 lis 2017, o 08:42 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 22:36
Posty: 5800
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
Witaj Ecik.

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 12 lis 2017, o 12:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 21:59
Posty: 6
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Dawid
Witam. Poniżej dalsza część relacji z przebiegu szlaku.
Załącznik:
105_7763.JPG
105_7763.JPG [ 194.47 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Załącznik:
105_7766.JPG
105_7766.JPG [ 181.98 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Tutaj wiadukt widziany z poziomu ul. Łagiewnickiej.
Załącznik:
105_7765.JPG
105_7765.JPG [ 250.99 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Widok z wiaduktu w kierunku, w którym dalej pójdziemy.
Załącznik:
105_7771.JPG
105_7771.JPG [ 229.41 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Jeszcze jedno spojrzenie na wiadukt z drugiej strony.
Załącznik:
105_7769.JPG
105_7769.JPG [ 224.88 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Po lewej i prawej stronie znajdują się ogródki działkowe. Idąc dalej, można już powoli zauważyć niebieski hangar należący do ArcelorMittal przy ul. Ostatniej. Rejon dawnej huty Zygmunt.
Załącznik:
105_7774.JPG
105_7774.JPG [ 209.89 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Załącznik:
105_7775.JPG
105_7775.JPG [ 200.32 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Tutaj znajdował się wiadukt kolei wąskotorowej, przez który przebiegał szlak ze stacji Huta Zygmunt do stacji Lipiny Wąskotorowe. Pod wiaduktem przebiegała kolej piaskowa ( w miejscu gdzie rosną krzaki na pierwszym zdjęciu). Przy ul. Ostatniej oczywiście znajdowało się skrzyżowanie wąskotorówki z biegnącą tam drogą.
Załącznik:
mapa wiadukt.jpg
mapa wiadukt.jpg [ 229.25 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Pozwoliłem sobie wykorzystać fragment mapy z Geoportalu Województwa Śląskiego, na którym zaznaczyłem to miejsce.
Załącznik:
105_7777.JPG
105_7777.JPG [ 250.14 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Dalej poszedłem już chodnikiem wzdłuż ul. Ostatniej. W krzakach po lewej, wzdłuż tej ulicy znajdował się przekop, w którym przebiegał szlak. W jednym miejscu w tych krzakach jest jeszcze nie do końca zasypany fragment przekopu i leży w nim fundament po słupie sieci trakcyjnej.
Załącznik:
105_7783.JPG
105_7783.JPG [ 193.95 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Kilkadziesiąt metrów dalej skręciłem w lewo w ulicę Alfreda Lampego. W miejscu tym znajdował się przejazd kolejowy
Załącznik:
105_7787.JPG
105_7787.JPG [ 212.64 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Po zrobieniu zdjęcia, wróciłem z powrotem na ul. Ostatnią i poszedłem do miejsca gdzie znajdowało się skrzyżowanie kolei piaskowej z torami z huty Zygmunt. Skrzyżowanie to było obsługiwane przez posterunek osłonny Śląsk. Widać je na zamieszczonym wcześniej fragmencie mapy. Po prawej stronie znajduje się firma Ekoinstal. Dawniej na jej terenie znajdowała się KWK Śląsk. W tle widać również kościół pw. Matki Bożej Różańcowej na Chropaczowie.
Załącznik:
105_7792.JPG
105_7792.JPG [ 250.37 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Na zdjęciu widoczna ul. Sztygarska oraz wjazd na teren Ekoinstal. W miejscu tym znajdował się kolejny przejazd kolejowo- drogowy.
Załącznik:
105_7793.JPG
105_7793.JPG [ 243.24 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Tuż obok widoczne pozostałości nasypu kolejowego.
Załącznik:
105_7794.JPG
105_7794.JPG [ 202.12 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Idąc dalej, nasyp jest już trochę zdegradowany z powodu wjazdu na teren skupu złomu...
Załącznik:
105_7795.JPG
105_7795.JPG [ 242.62 KiB | Przeglądane 870 razy ]

...ale widać jeszcze jeden z fundamentów po słupie sieci trakcyjnej.
Załącznik:
105_7797.JPG
105_7797.JPG [ 242.98 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Idziemy dalej. W krzakach widoczny nasyp oraz fundament po słupie trakcyjnym.
Załącznik:
105_7798.JPG
105_7798.JPG [ 227.07 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Kilkanaście metrów dalej w krzakach na zdjęciu zaczyna się łuk w lewo, który prowadzi w kierunku Ajski na Chropaczowie i dalej na Lipiny.
Załącznik:
Mapa Łuk.jpg
Mapa Łuk.jpg [ 253.14 KiB | Przeglądane 870 razy ]

Łuk jest dosyć dobrze widoczny na zdjęciach z Google Maps.
Zaraz wrzucę kolejną część relacji.


Ostatnio edytowano 1 sty 2018, o 13:29 przez Ecik, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 12 lis 2017, o 14:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 21:59
Posty: 6
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Dawid
Idziemy dalej...
Załącznik:
105_7799.JPG
105_7799.JPG [ 181.53 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Załącznik:
105_7808.JPG
105_7808.JPG [ 208.25 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Po przejściu łuku ( musiałem iść inną drogą, ponieważ tamtędy się nie dało), zastajemy taki widok. Ciężko się tutaj doszukiwać jakiegokolwiek śladu kolei piaskowej.
Załącznik:
105_7810.JPG
105_7810.JPG [ 206.98 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Widok na szlak, jadąc w kierunku stacji Marta. Widoczny komin po dawnej KWK Śląsk.
Załącznik:
Mapa2tor.jpg
Mapa2tor.jpg [ 248.79 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Właśnie w tym rejonie rozkopanej hałdy i KWK Śląsk znajdowało się coś na wzór " mijanki".
Załącznik:
105_7815.JPG
105_7815.JPG [ 234.31 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Teraz idziemy dalej w kierunku Lipin. Widoczna ścieżka po lewej stronie i idąca dalej w stronę Lipin, była kiedyś szlakiem kolei wąskotorowej ( Stacja Huta Zygmunt- Lipiny Wąskotorowe), natomiast w krzakach po prawej stronie szła sobie kolej piaskowa.
Załącznik:
105_7816.JPG
105_7816.JPG [ 205.6 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Jeszcze jedno ujęcie na to samo miejsce w stronę KWK Śląsk.
Załącznik:
105_7817.JPG
105_7817.JPG [ 241.08 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Po chwili w oczy rzucają się pierwsze pamiątki po piaskówce: fundament...
Załącznik:
105_7818.JPG
105_7818.JPG [ 254.15 KiB | Przeglądane 853 razy ]

... w miarę wyraźnie uformowany nasyp...
Załącznik:
105_7819.JPG
105_7819.JPG [ 253.83 KiB | Przeglądane 853 razy ]

... i podkłady.
Załącznik:
105_7821.JPG
105_7821.JPG [ 235.92 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Kawałeczek dalej, jeden z fundamentów po słupie, służy okolicznym mieszkańcom jako miejsce spotkań :piwo: :winko:
Załącznik:
105_7822.JPG
105_7822.JPG [ 227.21 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Załącznik:
105_7823.JPG
105_7823.JPG [ 199.31 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Wkraczamy na teren Lipin. Kolej piaskowa przebiegała za widocznym ogrodzeniem po prawej. Obecnie są tam jakieś ogródki działkowe. Oczywiście ścieżka widoczna na zdjęciach, to dawny szlak wąskotorówki. Chciałbym to zobaczyć jak na Lipinach mijają się ze sobą Lxd2 i 3E/1 :)
Załącznik:
105_7829.JPG
105_7829.JPG [ 217.53 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Załącznik:
105_7830.JPG
105_7830.JPG [ 254.67 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Dochodzimy do kamienicy przy ul. Okrzei. Warto tutaj zwrócić uwagę na betonowe podkłady po wąskotorówce.
Załącznik:
105_7831.JPG
105_7831.JPG [ 241.5 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Powoli zbliżamy się do stacji Lipiny Wąskotorowe. Po prawej stronie widoczna szkoła podstawowa nr.19.
Załącznik:
105_7832.JPG
105_7832.JPG [ 212.95 KiB | Przeglądane 853 razy ]

I jesteśmy już na stacji. Kawałek dalej, po drugiej stronie ulicy znajdowało się rozgałęzienie. Na lewo wąskotorówka odbijała na hutę Cynku Silesia ( na zdjęciu widoczny komin w tle), a na wprost, na Chebzie na KWK Paweł. Nasza piaskówka szła po prawej stronie w zaroślach.
Załącznik:
105_7835.JPG
105_7835.JPG [ 238.26 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Na stacji znajduje się porzucony schron. Za nim szły tory kolejowe.
Załącznik:
105_7836.JPG
105_7836.JPG [ 255.63 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Widoczny jeden z podkładów.
Załącznik:
105_7838.JPG
105_7838.JPG [ 250.1 KiB | Przeglądane 853 razy ]

Miejsce przebiegu linii piaskowej ( patrząc w kierunku Chropaczowa).
Załącznik:
105_7839.JPG
105_7839.JPG [ 197.29 KiB | Przeglądane 853 razy ]

W tym miejscu znajdował się przejazd kolejowy ( ul. Żelazna). Ten tor przebiegał w miejscu tych ozdobnych kamieni i drzewek iglastych po lewej stronie na zdjęciu. Za przejazdem był już wjazd na teren szybu Jerzy, gdzie znajdował się most zsypowy. Niestety dalej nie ma możliwości dostania się. Z resztą nawet nie ma po co, bo patrząc na zdjęcia satelitarne, w miejscu tym nie ma jakiegokolwiek śladu po kolei piaskowej i szybie. Obecnie na tym terenie urzędują takie firmy jak Delta Trans i Ramirent.
W tym miejscu zakończyłem swoją wędrówkę. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek materiały na temat tego szlaku: zdjęcia, filmy, plany, rysunki, schematy itp. itd. to proszę się podzielić :) Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 25 lis 2017, o 21:38 przez Ecik, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 12 lis 2017, o 22:43 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 22:36
Posty: 5800
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
Szybu "Jerzy" też kiedyś poszukiwałem.

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 lis 2017, o 19:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2016, o 16:03
Posty: 195
Lokalizacja: Mysłowice
Imię: Mateusz
Ciekawa relacja Ecik :)

_________________
Moja strona na fb INDU Photography https://www.facebook.com/INDU-Photograp ... _todo_tour


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 23 lis 2017, o 21:10 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2014, o 20:21
Posty: 5
Imię: Łukasz
Witam. Bardzo ciekawa relacja. Temat kolei piaskowej do Lipin wałkuję od dłuższego czasu. Przeglądając mapy, zdjęcia satelitarne uwidocznił się przebieg szlaku piaskowego. Niestety mam wiele wątpliwości... i pytań. Wątek o KWK Śląsk zawiera ciekawe zdjęcie przedstawiające szyby I i II oraz słup trakcyjny i wskaźnik. Analizując to zdjęcie i pięknie opisaną kopalnię (w tym samym wątku) myślę, że zdjęcie zostało wykonane w okolicy ul. Sztygarskiej (dziś przebiega tu bocznica do dawnej huty Zygmunt. Szlak piaskowy przebiegał za kopalnią łukiem w miejscu hałdy. Patrząc na to zdjęcie widzimy tylko sieć trakcyjną "płaską" co świadczy, że była to bocznica piaskowa. Wskaźnik może sugerować, że kilka metrów dalej znajdował się most zsypowy o nietypowej konstrukcji (zakaz wjzazdu elektrowozów) lub inne urządzenie służące np. do załadunku materiału podsadzkowego innego niż piasek. Mianka na "hałdzie" zapewne służyła do formowania składu i oblotu lokomotywy bo całkiem możliwe, że pod kopalnią nie było takiej możliwości. W najbliższym czasie przygotuję mapkę z naniesionym szlakiem piaskowym.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 25 lis 2017, o 18:21 
Offline

Dołączył(a): 28 gru 2013, o 13:58
Posty: 23
Imię: Grzes
Pamiętam jak w okolicach 1992/1993 roku na torach w pobliżu Pollena Malwa było pełno piany :)


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 26 lis 2017, o 14:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 21:59
Posty: 6
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Dawid
MARIANO zgadza się, od początku coś mi nie pasowało. Przeanalizowałem raz jeszcze archiwalne fotografie z KWK Śląsk i popieram to co napisałeś :thumright:


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 10 maja 2019, o 19:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2017, o 21:59
Posty: 6
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Dawid
Jakiś czas temu znalazłem w sieci kilka ciekawych informacji nt. szybu Jerzy i samej linii piaskowej. Pozwolę sobie zacytować:

1. Szyb Jerzy, pierwotnie "Georg" - należał do kopalni "Matylda", głębokość 300m. Był to szyb wentylacyjny, a po rekonstrukcji po II wojnie, także podsadzkowy, urządzenie podsadzkowe uruchomiono prawdopodobnie w 1952r. W 1953r zbiornik podsadzkowy "Jerzy" występuje w materiałach PMP-PW, był on obsługiwany przez PKP, materiał podsadzkowy pochodził z piaskowni "Rzeczyce" - przeładunek w Rzeczycach z taboru 900mm do taboru normalnotorowego. W pierwszym okresie zbiornik nie posiadał mostu rozładunkowego a tylko kratę stalową lub jakąś konstrukcję żelbetową i był obsługiwany PKPowskimi Talbotami. Linia na szyb Jerzy odgałęziała się prawdopodobnie od torów bocznicowych kopalni Śląsk pomiędzy bocznicą do huty Zygmunt a torami wąskotorowymi, przecinała te ostatnie w poziomie i przypuszczalnie należała do PKP.
Linię PMP-PW dociągnięto w latach 1959/60 ze stacji Zygmunt August poprzez stację Marta i posterunek osłonny Śląsk, osłaniający skrzyżowanie bocznicy huty Zygmunt, od Śląska była jazda manewrowa. Przypuszczalnie most rozładunkowy został uruchomiony dopiero po lipcu 1961r.
Od tej linii odgałęziała się bocznica na zbiornik "Podsadzkowy I" na szybie IV KWK Śląsk zlokalizowanym gdzieś przy głównym zakładzie kopalni.
Szyb był czynny w strukturach kopalni " Śląsk - Matylda" do ok 1977/78 a następnie został przekazany kopalni "Wawel". Przestał funkcjonować wraz z linią piaskową ok 1986r.
Zbiornik podsadzkowy miał pojemność 2200 m3.
Na północ od szybu znajdowała się huta Silesia III, na północny wschód spora cegielnia "Parowa".
Według map na zachód od Silesii II było zwałowisko i hałda ( czyja? KWK Śląsk, Matylda czy ZM Silesia?? )

2. Kopalnia Śląsk - do 1922 "Schlesiengrube" - budowę kopalni rozpoczęto w 1883r, a eksploatację rozpoczęto w 1884r lub 1885r ( J.Jaros różnie podaje ). Kopalnia posiadała 5 poziomów wydobywczych:
- 165m - uruchomiony w 1884r
- 230m - uruchomiony w 1884r
- 260m - uruchomiony w 1893r
- 330m - uruchomiony w 1915r
- 480m - uruchomiony w 1954r
Na mapie górniczej z 1890r widać dwa szyby.
Na planie z 1941r w monografii GKW na terenie głównego zakładu widać 3 szyby - I, II i III. Szyb IV uruchomiono prawdopodobnie już po II wojnie światowej.
W "Zestawieniu przewidywanej dostawy piasku z Pust. Błędowskiej" z 25.03.1949r widnieje pozycja "Szyb Łagiewniki - kopalnia Śląsk - zbiornik 500m3" - czy chodzi tu o szyb IV czy o jakiś inny? Gdzie dokładnie on się znajdował?
Zbiornik podsadzkowy KWK Śląsk był czynny przypuszczalnie do ok 1977r i wszystko wskazuje na to, że nie miał mostu rozładunkowego a tylko kratę.

3. Posterunek ChJ - "Chebzie Jerzy" według materiałów zgromadzonych przez Mariusza F. genezy tego posterunku należy dopatrywać się w okresie obsługi szybu "Jerzy" przez PKP - po doprowadzeniu linii PMP-PW pozostawiono połączenie z siecią PKP. Możliwe, że były planowane jakieś sporadyczne przewozy przez ChJ na stacje Chebzie albo jakieś dostawy z sieci PKP na szyb "Jerzy"?


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.293s | 19 Queries | GZIP : Off ]