Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SN84/VT614
 Post Napisane: 12 lut 2015, o 00:24 
 
Dane techniczne:
Producent - Düwag [Uerdingen], MAN
Lata produkcji - 1972-1975
Liczba członów - 3
Długość - 79,46m
V max - 140hm/h, w polsce dopuszczone do prędkości 120km/h
Masa służbowa - 141,80t
Liczba miejsc - 244 (po modernizacji dla KŚ)

11.02.2015.
Spalinowe jednostki SN84 na terenie dawnego Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Pociągi w styczniu 2015 zostały zajęte przez komornika sądowego z przeznaczeniem do licytacji która to miała odbyć się 5 lutego 2015. Z nieznanych mi powodów licytacja została jednak odwołana.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W listopadzie 2012 Koleje Śląskie podpisały z firmą Sigma Tabor umowę na dostawę 8 SZT niemieckiej serii VT614, pojazdy miały trafić do śląskiego przewoźnika w grudniu 2012, pierwszy pociąg dotarł jednak dopiero 22.02.2013 a kolejny 12.04.2013.

Na skutek trudnego do zrozumienia dla laika powiązań finansowych spółek Koleje Śląskie, Inteko, Sigma Tabor, Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów SA pojazdy te nigdy nie zostały przekazane przewoźnikowi. 23.07.2013 dwie sprowadzone do Polski jednostki stały się własnością Górnośląskiego Przedsiębiorstwoa Wodociągów SA, kolejne dwie nigdy nie odebrane stoją w Niemczech SN84-003 i jedna bez oznaczeń jak się domyślam niedoszła SN84-004 http://4.bp.blogspot.com/-8m8XTmzSnWA/V ... 5fdzqx.jpg Pod koniec października 2013 Koleje Śląskie rozwiązały z Sigma Tabor umowę na dostawe ośmiu VT614/SN84.

Świeżo wyremontowane składy nigdy nie przewiozły w Polsce żadnego pasażera, prawdopodobnie nigdy nie wyjadą na śląskie tory, niejasne jest czy gdziekolwiek w Polsce będą jeździć. Ponoć chęć ich zakupu zgłaszały Koleje Dolnośląskie i Arriva RP ale nie znam żadnych szczegółów tych ofert. Moim skromnym zdaniem prawdopodobnie zostaną zdewastowane a później ich wraki zgniją w Katowicach choć naprawde chciałbym się mylić, los dwóch gotowych jednostek znajdujących się w Niemczech jest mi całkowicie nieznany.


Góra 
  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 12 lut 2015, o 01:03 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 29 lip 2014, o 10:07
Posty: 604
Lokalizacja: Katowice
Imię: Darek
Obok niego nieprzemalowany SN83.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 12 lut 2015, o 01:21 
 
Dokładnie SN83-003 który tak jak wyżej opisane również został zajęty przez komornika, oprócz tego do licytacji miał być przeznaczony jeszcze jeden pojazd serii SN83 oraz jeden SN82. Na torowisku obok hali jednak nie ma tych dwóch pojazdów, być może znajdują się w środku.

Część z dzierżawionych przez KŚ szynobusów serii SN82 i SN83 odjechała w grudniu 2014 do ZNTK Paterek [SN83-001, SN83-006, SN82-001, SN82-003] Los pozostałych SN83-002, 005, 007 pozostaje mi nieznany


Ostatnio edytowano 16 lut 2015, o 00:15 przez FAREN, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 14 lut 2015, o 23:22 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:53
Posty: 109
Cytuj:
ZNTK Paterek w Poznaniu


O co chodzi w tym określeniu??


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 14 lut 2015, o 23:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 09:40
Posty: 6417
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
http://www.zntk-paterek.pl/

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 15 lut 2015, o 00:14 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:53
Posty: 109
No więc albo Poznań albo Nakło myślę. To dwa różne rejony kraju przecież.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 15 lut 2015, o 00:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 09:40
Posty: 6417
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Słusznie, nie zwróciłem uwagi na ten Poznań :)

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 16 lut 2015, o 00:28 
 
Poprawiono. pierwsze trzy pojazdy DH2/SN83 i jeden DH1/SN82 były modernizowane w Polsce przez ZNTK Poznań stąd drobna pomyłka, moje niedopatrzenie.


Góra 
  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 17 lut 2015, o 07:49 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 29 lip 2014, o 10:07
Posty: 604
Lokalizacja: Katowice
Imię: Darek
Tak na marginesie, to ZNTK Poznań jest w tej chwili w stanie ,,eksploracyjnym,,.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 18 lut 2015, o 10:42 
 
No może i tak jest, nie bywam w tych okolicach a ciężko jest mieć pojęcie o stanie każdego kolejowego zakładu w Polsce.


Góra 
  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 19 lut 2015, o 01:35 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:53
Posty: 109
Na początku może i Poznań modernizował te pojazdy. Ale to były końcówki ZNTK w Poznaniu. Potem już tylko Paterek to robił.

ZNTK Poznań to faktycznie obecnie trwała ruina, choć teren raczej troszkę pilnowany, więc z eksploracją jako taką ciężko.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 19 lut 2015, o 07:58 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 29 lip 2014, o 10:07
Posty: 604
Lokalizacja: Katowice
Imię: Darek
Też nie wiedziałem, tak z ciekawości wpisałem zntk poznań i samo wyszło, że już nie ma.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 20 lut 2015, o 01:50 
 
No nie zupełnie tylko ZNTK Paterek modernizował te pojazdy po ZNTK Poznań, SN83-006 został zmodernizowany w HCP-FPS Poznań [Cegielski]

Przywieziono tam również po jednym DH1 i DH2 które jednak nigdy nie zostały zmodernizowane, jak mniemam nie doszłe SN82-004 i SN83-008


Góra 
  
 
 Tytuł: Re: SN84/VT614
 Post Napisane: 17 kwi 2018, o 22:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 03:30
Posty: 2572
Lokalizacja: Twardogóra
Pochwały: 1
SN84-001 otrzymuje właśnie nową malaturę, to samo czeka pewnie SN84-002.
SN84-001 i SN84-002 Ostrów Wielkopolski
Kwiecień 2018 r.


Załączniki:
IMG_8355.jpg
IMG_8355.jpg [ 143.67 KiB | Przeglądane 32 razy ]
IMG_8395.jpg
IMG_8395.jpg [ 72.89 KiB | Przeglądane 32 razy ]
IMG_8391.jpg
IMG_8391.jpg [ 116.33 KiB | Przeglądane 32 razy ]
IMG_8390.jpg
IMG_8390.jpg [ 98.02 KiB | Przeglądane 32 razy ]

_________________
Życie to surfing, więc nie bój się fal...
Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Tabor kolejowy » Wagony spalinowe i spalinowe zespoły trakcyjne


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.355s | 16 Queries | GZIP : Off ]