Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 31 gru 2011, o 11:59 
 
Kilka kompilacji zdjęć z katastrof kolejowych z ostatnich klikunastu lat

http://www.youtube.com/watch?v=KtC3R_PKOwc

http://www.youtube.com/watch?v=DHhQD6725OE


Góra 
  
 
 Post Napisane: 31 gru 2011, o 12:04 
 
Katastrofa kolejowa w Babach, sierpień 2011

Artykuł i galeria
http://wiadomosci.wp.pl/gid,13685706,ti ... leria.html


Góra 
  
 
 Post Napisane: 3 sty 2012, o 19:06 
 
Katastrofa pod Wrocłwawiem 9.07.1977

Cytat z wikipedii
Cytuj:
Katastrofa kolejowa pod Wrocławiem miała miejsce 9 lipca 1977 tuż przed godziną 8.00, na szlaku kolejowym pomiędzy stacjami Wrocław Psie Pole, a odległą o 6 km stacją Długołęka. W wyniku zderzenia lokomotywy spalinowej, która uciekła ze szlaku, z pociągiem pospiesznym "Praha Express" relacji Praga - Moskwa Biełorusskaja (Pociąg Przyjaźni), zginęło 11 osób, a ponad 40 odniosło obrażenia.

W momencie katastrofy, lokomotywa spalinowa ST43-268 została wyrzucona z torów na odległość czterdziestu metrów, bez wózków, po czym eksplodowała na pobliskiej łące. W katastrofie doszczętnie zniszczona została także elektryczna lokomotywa EU07-115 z wrocławskiej lokomotywowni oraz znajdujący się za nią wagon "WARS", który według oceny świadków zdarzenia i materiałów filmowych "przestał istnieć". Siedem wagonów wykoleiło się, wiele doznało bardzo poważnych uszkodzeń. Mocne wagony radzieckie w składzie pozostały na torach (także ze względu na ostatnie miejsca w składzie).

Jest to o tyle wyjątkowe wydarzenie, że lokomotywa z ekspresem zderzyła się czołowo, a przyczyna ucieczki lokomotywy z wyznaczonego toru jest do dziś niewyjaśniona. Według nieoficjalnych informacji w wypadku ucierpiała także znaczna liczba pasażerów pochodzących z ZSRR. Ci, w pierwszej kolejności zostali zabrani przez helikoptery sanitarne Armii Radzieckiej w nieznane miejsce. Sprawę utajniono.

Nie wiadomo, dlaczego maszyniści samotnej lokomotywy ST43 nie podporządkowali się nakazom nastawniczych nastawni dysponującej na stacji w Długołęce i ignorując znaki ostrzegawcze dyżurnych ruchu wyruszyli samowolnie na szlak. Prokuratura wojewódzka badająca sprawę umorzyła śledztwo wobec niestwierdzenia przestępstwa.

Dziś uważa się, że do katastrofy nie doszłoby, gdyby lokomotywy wyposażano w radiotelefony (radiołączność), a liczba ofiar nie osiągnęłaby tak poważnych rozmiarów, gdyby nie słaba konstrukcja polskich wagonów.


Film dokumentalny "Uciekająca lokomotywa" z 2004 roku

http://www.youtube.com/watch?v=QMHuzb3deoo część 1

http://www.youtube.com/watch?v=VxoPNY6bGy0 część 2


Góra 
  
 
 Post Napisane: 3 sty 2012, o 20:33 
Offline

Dołączył(a): 19 maja 2011, o 15:31
Posty: 57
Największa katastrofa kolejowa w Polsce

Cytuj:
19.08.1980 r. Zderzenie pociągów pod Otłoczynem

Warszawa (PAP). 19 bm. o godz. 4 min. 30 w pobliżu Torunia wydarzyła się tragiczna katastrofa kolejowa. Pociąg osobowy jadący z Torunia do Łodzi Kaliskiej zderzył się z pociągiem towarowym relacji Włocławek – Toruń[5], jadącym od stacji Otłoczyn po niewłaściwym torze. W katastrofie śmierć poniosło 41 osób[6]. Około 50 osób rannych przewieziono do szpitali w Toruniu i Aleksandrowie Kujawskim, z czego po udzieleniu pomocy 27 osób udało się do domów. Dla zbadania przyczyn katastrofy powołano komisję rządową pod przewodnictwem wicepremiera Tadeusza Wrzaszczyka.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa ... %82oczynem

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... bc9xOLCuEw
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... snmdjOGiXc
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CapNS4xwPA


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 3 sty 2012, o 21:46 
 
Katastrofa w Juliance koło Częstochowy z dnia 3.XI.1976, największa w dziejach polskich kolei katastrofa spowodowana przez pijanych maszynistów.

Wikipedia
Cytuj:
Katastrofa kolejowa w Juliance miała miejsce 3 listopada 1976 roku około godziny 2:05 na stacji kolejowej Julianka k. Częstochowy (linia kolejowa Kielce - Fosowskie).

W katastrofie brały udział dwa nocne pociągi pospieszne – nr 3503 (z Krakowa na Hel) i nr 2601 (rel. Lublin – Wrocław Główny). Do zdarzenia doszło przy słabej widoczności, spowodowanej zamgleniem.

Na stacji zaplanowano wyprzedzanie pociągu 3503 (który skierowano na tor dodatkowy) przez 2601 (miał przejechać przez Juliankę bez zatrzymania). Przed dojechaniem do kolejnej stacji, Turowa, pociąg zatrzymał się jednak podjeżdżając pod wzniesienie, a następnie zaczął cofać, aż dojechał z powrotem do stacji w Juliance. Nie spowodowało to reakcji maszynisty ani jego pomocnika (jak się później okazało, zasnęli, będąc pod wpływem alkoholu). W tym czasie przygotowano drogę przebiegu dla pociągu 3503, zmieniając nastawienie urządzeń sterowania ruchem – gdy pociąg 2601 wjechał z powrotem na stację Julianka, przejechał przez rozjazdy i został skierowany na tor zajęty przez pociąg 3503 – ostatni wagon cofającego się pociągu uderzył w lokomotywę (EU07-168).

Tragiczne w skutkach najechanie spowodowało śmierć 25 osób, dalsze 79 zostało rannych. Wśród osób poszkodowanych znajdowali się przede wszystkim pasażerowie ostatniego wagonu pociągu do Wrocławia, nic nie stało się natomiast drużynie trakcyjnej z uszkodzonej lokomotywy pociągu 3503 – maszynista i pomocnik uciekli z elektrowozu chwilę przed katastrofą.

Lokomotywa EU07-168 brała udział później w katastrofie kolejowej w Strażowie i została po niej skasowana.


Kalenadrium Polska.pl
Cytuj:
Wypadek „po polsku”

W przeciwieństwie do wypadków pod Otłoczynem czy w Reptowie przyczyna katastrofy w Juliance była banalnie prosta, a zarazem niestety, bardzo „polska”: maszyniści prowadzący pociąg z Lublina do Wrocławia po prostu zasnęli - byli bowiem kompletnie pijani. „Ich” pociąg zatrzymał się, a następnie pod wpływem siły grawitacji zaczął zjeżdżać tyłem w kierunku stacji Julianka, której obsługa przestawiła już zwrotnice, przygotowując drogę dla pociągu z Krakowa do Helu. Prędkość staczającego się pociągu wynosiła podobno ok. 40 km/h. Wydaje się to niewiele, ale wystarczyło to, by skutki były tragiczne.


Cały artykuł
http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia ... ?id=228406

Krzyż upamiętniający miejsce zderzenia pociągów
Obrazek


Góra 
  
 
 Post Napisane: 15 cze 2012, o 22:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 21:39
Posty: 124
Lokalizacja: MD Gryfino/Przecław
Imię: daniel
Wpadek w Mieszkowicach na lini Szczecin - Kostrzyn
http://mieszkowice.p2a.pl/viewtopic.php?id=200&p=2
Wpadek w Daleszewie na lini Szczecin -Kostrzyn
http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /458413534
http://www.youtube.com/watch?v=kaHSnuH3Eiw
http://www.youtube.com/watch?v=Pld6qVdytmY


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 cze 2012, o 22:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2012, o 21:39
Posty: 124
Lokalizacja: MD Gryfino/Przecław
Imię: daniel
wpadek w Reptowie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa ... w_Reptowie
http://wiadomosci.wp.pl/gid,14303154,gp ... leria.html
a tu pare filmików jest
http://www.eu07.pl/~wojtazz/dokument.php


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 5 mar 2013, o 17:20 
 
Katastrofa pod Szczekocinami 3.03.2012 - rekonstrukcja zdarzeń


Góra 
  
 
 Post Napisane: 3 mar 2014, o 11:40 
 
Dziś mija druga rocznica katatrofy kolejowej pod Szczekocinami. Tymczasem główny podejrzany o jej spowodowanie - dyżurny ruchu z podg Starzyny nadal nie został osądzony, w końcu 2013 roku ponownie trafił do szpitala psychiatrycznego.


Góra 
  
 
 Post Napisane: 3 mar 2014, o 13:51 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2013, o 13:04
Posty: 1200
Imię: Paweł
nie przeglądałem całego wątku, ale myślę że zainteresowanych kolejnictwem zainteresuje prywatna całkowicie relacja z wypadku kolejowego.
Troszkę inna od tego jak są podawane przez media. I może właśnie chodzi o słowo pisane a nie o obraz.
dotarcie do relacji dość skomplikowane
po otwarciu strony wejść na index w centralnym panelu a następnie na 3 od dołu "katastrofa"
http://www.trawniki.hg.pl/

_________________
http://www.fotoroztocze.wordpress.com -Powolne dreptanie po Roztoczu
Na froncie nie ma ludzi nie wierzących i niepalących, każdy przed walką zapali papierosa i poprosi Boga o opiekę choćby był ateistą.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 9 gru 2015, o 22:57 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 15:53
Posty: 226
Zbliżamy się do roku 2016 - i nieuchronnie do kolejnej rocznicy wypadku pod Szczekocinami, a oficjalnych wyników wciąż brak. Choć w sumie wiadomo już wszystko o bezpośrednich przyczynach wypadku - w tym o tragicznych, rutynowych zaniedbaniach maszynistów, z których obaj (!) popełnili ten sam błąd (a których pamięć tak bardzo starano się czcić po wypadku). Mam mieszane uczucia...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 3 maja 2018, o 13:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 6470
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
sklsk napisał(a):
dotarcie do relacji dość skomplikowane
po otwarciu strony wejść na index w centralnym panelu a następnie na 3 od dołu "katastrofa"
http://www.trawniki.hg.pl/

A nie prościej http://www.trawniki.hg.pl/traw/zarzeka.html ??

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 2 lip 2018, o 18:09 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 15:53
Posty: 226
Najbogatsze zestawienie wszystkich wypadków kolejowych w Polsce po 1946 roku, wraz ze stosunkowo dokładnymi opisami ich przebiegu, zawierała nieistniejąca już dziś strona (a w zasadzie strony) Grzegorza Petki z Bydgoszczy. Niestety odkąd Pan ten zaczął na kolei pracować zawodowo, zlikwidował strony wraz z zawartością, choć jeszcze długo potem chętnie udzielał wywiadów jako ekspert od wypadków kolejowych. Szczątkowe rekordy z bogatej bazy danych można jeszcze czasami znaleźć w necie.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.184s | 16 Queries | GZIP : Off ]