Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Pomorskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sopot
 Post Napisane: 17 lip 2014, o 22:05 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1381
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Główna stacja kolejowa znajdująca się w Sopocie. Obsługuje ruch dalekobieżny jak i podmiejski. Przebiegają linie: 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński i 250 Gdańsk Główny - Rumia.
Stację wybudowano w okresie 1868-1870.
Do 1900 roku ruch był obsługiwany przez wagony piętrowe.
W 1909 roku z Sopotu odjeżdżały bezpośrednie pociągi do Torunia, Bydgoszczy, Królewca, Petersburgu, Berlina, Warszawy, Poznania i Szczecina.
W 1912 roku rozpoczęto budowę linii podmiejskiej jednak przerwano ją ze względu na wybuch I Wojny Światowej.
W latach 1918-1939 (okres Wolnego miasta Gdańsk) pociągi kursowały co 10 min. Krótko przed wybuchem II Wojny Światowej kursowało na dobę 40 pociągów podmiejskich i 10 dalekobieżnych.
W 1945 roku pierwotny budynek dworca spłonął, jednak odbudowano go w 1947 i korzystano z parteru.
W 1950 roku wznowiono prace przy budowie linii podmiejskiej. W 1952 roku pociągi podmiejskie kursowały na trasie Gdańsk Główny - Sopot, a w 1953 roku przedłużono linię do Gdyni. Rok Później linia ta była dwutorowa.
W 1970 lub 1972 roku wybudowano nowy budynek będący rozwiązaniem tymczasowym na 20 lat. Jednak wyburzony został na początku 2013 roku.
W 2010 roku zakończył się remont peronu 1.
W 2011 roku trwały prace przy peronie 2.
pod koniec 2014 roku ma się zakończyć budowa nowego budynku, w którym będą zlokalizowane: dworzec kolejowy, hotel i centrum usługowo-handlowe.

Obecnie (stan na lipiec 2014 roku) są wyremontowane dwa dwukrawędziowe perony i dwa przejścia podziemne.
Prace przy budowie budynku:

Obrazek

Wejście do przejścia podziemnego łączącego perony z ulicą i budynkiem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wszystkie wyświetlacze są uruchomione:

Obrazek

Wejście do budynku dworca:

Obrazek

Przejście wyposażone jest w windy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Drugie przejście podziemne łączące perony z ulicą:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać, że jeden wlot jeszcze nie został odnowiony

Obrazek

Kolebkowe sklepienie stropu:

Obrazek

Obrazek

Peron 1 dwukrawędziowy przeznaczony do ruchu podmiejskiego obsługiwanego przez pociągi spółki PKP Szybka Kolej Miejska:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Peron 2 dwukrawędziowy. Na nim zatrzymują się pociągi spółki PKP Intercity i Przewozy Regionalne:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A.D. 2013

Obrazek

Obrazek

Nastawnia Sp:

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Pomorskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.239s | 16 Queries | GZIP : Off ]