Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 16 sty 2014, o 20:18 
Offline
Przyjaciel

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 23:15
Posty: 528
Jendrass napisał(a):
Czy w schronie była obrotnica dla armaty (chyba nie?!). Widziałem zdjęcia z tradytorów na Śląsku i tam dla każdego działa były 2 "okna" i chyba wtedy stosowano obrotnice ?


Moim zdaniem zastosowano to samo rozwiązanie jak w schronach z Węgierskiej Górki. To jest w sumie ten sam okres.

_________________
http://tajemnicze-fortyfikacje.prv.pl


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 17 sty 2014, o 09:17 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 22 mar 2013, o 16:49
Posty: 1378
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Mateusz
Jendrass omawiamy Twoje rysunki, a nie wiemy nawet w jakim programie je wykonujesz?

Uwaga co do grubości stropu jest słuszna. Przy wysokości izby 2 metrów i rzeczywistej grubości dachu minimum 1metra, rysunek nie ma zachowanych proporcji.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 sty 2014, o 14:34 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 22 mar 2013, o 16:49
Posty: 1378
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Mateusz
Zapanowała cisza w temacie. Jendrass masz coś nowego?


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 24 sty 2014, o 18:12 
Offline

Dołączył(a): 13 sty 2014, o 19:45
Posty: 8
Imię: Jendrass
Raczej mniej czasu i chorobowe po drodze ;)
Wracam do tematu jak tylko mogę, ale żona ... mnie bije jak przy kompie siedzę (8h praca + 8h dom) ;)


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 paź 2014, o 06:00 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 29 lip 2014, o 09:07
Posty: 587
Lokalizacja: Katowice
Imię: Darek
Witam
Mam prośbę. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat rozstawu kół. Chodzi mi dokładniej o wymiar między wewnętrznymi krawędziami obręczy.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 paź 2014, o 18:36 
Offline

Dołączył(a): 3 wrz 2009, o 14:45
Posty: 241
Imię: Tomasz
1090 mm. Ale nie wiem czy to środek płaszczyzn kół, czy wewnętrzny.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 paź 2014, o 20:52 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 29 lip 2014, o 09:07
Posty: 587
Lokalizacja: Katowice
Imię: Darek
Dzięki bardzo, ale to chyba inna armata, nie wz. 1902/26 :(


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 paź 2014, o 20:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2009, o 22:24
Posty: 2501
Imię: Franz
75 mm armata wz. 1902/26 - rozstaw między obręczami wynosi 1524 mm.
W razie wątpliwości, mogę podaną informację sprawdzić w MWP w Wawie.

_________________
Przenikliwy chłód stali i betonu: http://hauba.pl/linia-molotowa-rejony-u ... owej-zsrr/


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 paź 2014, o 21:34 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 29 lip 2014, o 09:07
Posty: 587
Lokalizacja: Katowice
Imię: Darek
Czy odległości te dla wz.1902/26 i 1897 były takie same?


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 16 paź 2014, o 12:06 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 22 mar 2013, o 16:49
Posty: 1378
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Mateusz
Franz Aufmann napisał(a):
75 mm armata wz. 1902/26 - rozstaw między obręczami wynosi 1524 mm.
W razie wątpliwości, mogę podaną informację sprawdzić w MWP w Wawie.



W muzeum przy Alejach Jerozolimskich jest tylko Schneider 75 mm wz 1912, czyli nowsza wersja 75 armaty polowej wz. 1897. Odległość między obręczami jest ~158 cm. Obręcz jest na drewnianym kole. Koło nie jest płaskie. Zakończenie okrągłej części koła (początek powierzchni w którą wchodzą szprychy), ma już rozstaw 155 cm.

75 mm Schneider wz. 1897 jest prawdopodobnie na Fortach (filia muzeum).


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 7 lis 2014, o 11:32 
Offline
Przyjaciel

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 23:15
Posty: 528
Mate napisał(a):
W muzeum przy Alejach Jerozolimskich jest tylko Schneider 75 mm wz 1912, czyli nowsza wersja 75 armaty polowej wz. 1897. Odległość między obręczami jest ~158 cm. Obręcz jest na drewnianym kole. Koło nie jest płaskie. Zakończenie okrągłej części koła (początek powierzchni w którą wchodzą szprychy), ma już rozstaw 155 cm.



Armata 1897 może mieć nieco inny rozstaw kół. Coś takiego znalazłem:


Załączniki:
2.jpg
2.jpg [ 69.54 KiB | Przeglądane 500 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 87.8 KiB | Przeglądane 500 razy ]

_________________
http://tajemnicze-fortyfikacje.prv.pl
Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strona główna forum » Eksploracja » Fortyfikacje i obiekty militarne » Fortyfikacje polskie do 1939 roku


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.109s | 18 Queries | GZIP : Off ]