Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Kopalnie węgla i soli




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 28 lut 2012, o 12:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2010, o 21:01
Posty: 135
Lokalizacja: Zabrze
Imię: Dawid
Ja twierdziłem tak samo. W niedzielę tam podjechałem żeby sobie go zrobić, i wściekłem się jak cholera. Wiele razy kręciłem się w okolicach Szczakowej aż było za późno, i most rozebrali. Od strony bramy kolejowej jest nowy płot. Wrzucam fotkę na szybko.


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 157.56 KiB | Przeglądane 612 razy ]
Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 2 mar 2012, o 14:00 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 14:34
Posty: 206
Ha! Robiłem porządki na dysku... i znalazłem zdjęcia z 2008 roku :) Jeszcze z mostem i bramą :)

Jednak fociłem !! Wrzucę w poniedziałek!


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 6 mar 2012, o 14:35 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 14:34
Posty: 206
Szyb Leopold - Zdjęcia z lipca 2008:
Brama:
Obrazek
Most:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Szyb Leopold:
Obrazek

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 21 kwi 2012, o 16:05 
Offline

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 13:32
Posty: 3
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków
Imię: Mateusz
czy to prawda ze na poziomie 220 w rejonie #Karolina znajduja sie stare austryjackie pompy oraz pozostalosci po stajniach?


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 21 kwi 2012, o 18:07 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
całkiem możliwe bo na wielu wiekowych kopalniach takie coś się znajduje


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 22 kwi 2012, o 07:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2009, o 13:35
Posty: 241
Lokalizacja: Jaworzno
Tam pewnie więcej jest takich reliktów :)


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 kwi 2012, o 09:16 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
na kwk Siemianowice też jest ale obecnie niedostępne bo szyb jest zasypany
od lipca idę do pracy na bobrek-centrum więc się zorientuję czy tam jest. jak dobrze pojdzie to bede w szybowym robic :jupi:


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 12 maja 2012, o 13:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2011, o 10:56
Posty: 117
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Wojtek
Zamieszczam małą fotorelację z terenu szybu podsadzkowego "Bronisław" należącego do KWK Jaworzno. Szyb ten istniał w latach 60-tych.

Obrazek
Mapka sytuacyjna. Teren szybu znajduje się obok przejazdu kolejowego na ul. Martyniaków.
Na czerwono: 1-Budynek nadszybia 2-Maszyna wyciągowa 3-Wentylator 4-Basen 5-Zbiornik podsadzkowy 6-Trafostacja
Na niebiesko tory wąskotorówki (tor wybiegający na zachód szedł dalej aż do drogi, dalej nie wiem) a na czarno fragment bocznicy normalnotorowej.

Obrazek
Basen na wodę do zmywania podsadzki zachował się do dziś. Z jednej strony wystaje z niego taka rura, nieco dalej kilka kątowników. Obecnie robi za śmietnik dla imprezowiczów.

Obrazek
Zalana betonem rura. Z tego co pamiętam to znajduje się na terenie szybu. Może to odwiert a może dekiel szybu.

Obrazek
Jedno z zapadlisk, widoczne na zdjęciu lotniczym (obok kanału wentylatora). Możliwe też, że to dzieło rąk ludzkich.

Obrazek
Jakiś rów albo podłużne zapadlisko.

Nic więcej nie wypatrzyłem.
Tor kolejowy odchodził od istniejącej do dziś linii kolejowej do EJIII opodal obecnej nastawni p.odg. "Las" (w tym miejscu odchodził także dwutor na up. Podłęże KWK "Jan Kanty"). Dalej przechodził obok zbiornika podsadzkowego i kończył się ślepo w lesie.
Zapadlisk na tym terenie jest kilka i to dużych rozmiarów. Trafić można łatwo bo dawna bocznica kolejowa czy droga dojazdowa są wysadzone młodymi brzozami.

_________________
Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 maja 2012, o 07:46 
Offline
Bratnia dusza

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 14:34
Posty: 206
O ten betonowy krąg to się chyba kiedyś Heniek pytał.....

viewtopic.php?f=85&t=6171

Czy to jest to samo?


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 maja 2012, o 15:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2011, o 10:56
Posty: 117
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Wojtek
Dokładnie, to ten obiekt :) Basen dla potrzeb spłukiwania materiału podsadzkowego.

_________________
Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 23 cze 2012, o 09:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2011, o 10:56
Posty: 117
Lokalizacja: Jaworzno
Imię: Wojtek
Na stronie Jaworzna pojawiły się ciekawe zdjęcia :)
[url]
http://j-no.pl/images/dawno_temu/duze/k ... gust_2.jpg[/url]
http://j-no.pl/images/dawno_temu/duze/kopalnia_friedrich_august_3.jpg
Kopalnia Fryderyk August - widok ogólny i sortownia

http://j-no.pl/images/dawno_temu/duze/kopalnia_jacek_rudolf_4.jpg
http://j-no.pl/images/dawno_temu/duze/kopalnia_jacek_rudolf_1.jpg
Kopalnia Jacek Rudolf

http://j-no.pl/images/dawno_temu/duze/elektrownia_II_jaworzno_kwk_komuna.jpg
A tu kolejka podwieszana z KWK Jaworzno do elektrowni Jaworzno II

Jest jeszcze bardzo ciekawe zdjęcie szybu "Feliks" kop. Galmany, wrzucam tutaj bo chyba nie ma odpowiedniego wątku (a szkoda). Jakby co to proszę o wydzielenie ;)

http://j-no.pl/images/dawno_temu/duze/szyb_feliks_kopalni_galmany.jpg

/edit: Aby linki działały poprawnie trzeba je skopiować i samemu wkleić do paska przeglądarki internetowej.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 24 sty 2013, o 15:01 przez kulejorz, łącznie edytowano 2 razy

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 23 cze 2012, o 09:29 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
fotki rewelacja :razz: a kolejka linowa dla urobku coś pięknego. I pomyśleć że im się coś takiego kiedyś opłacało


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 23 cze 2012, o 09:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 6775
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Kolejki linowe były widać tańsze i/lub łatwiejsze w budowie niż normalne szynowe...

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 23 cze 2012, o 11:59 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
W budowie na pewno łatwiejsze bo wystarczy kilka kratownic i rozciągnąć line miedzy nimi. Następnie podwiesić wagoniki i wszystko chodzi w kółko i nie trzeba kombinować.
Ale czy tańsze tego bym nie powiedział. W tamtych czasach jak coś się budowało to miało wytrzymać 100 lat. Konstrukcja torowiska może tyle nie wytrzymie ale spokojnie 60 wyciągnie. Z kolei w transporcie linowym szybkiemu zużyciu ulegają same liny a koszt wymiany nie jest mały. Zakładając że odcinek transportowy miał 1000m to liny potrzeba ok 2000m. Zazwyczaj taka lina składa się z kilku mniejszych odcinków (względy ekonomiczne oraz ekspolatacyjne). Na pewno liny były wymieniane dość często dlatego konstrukcje te nie przetrwały do dziś.

Uważam że w tamtych czasach w przemyśle było więcej nowinek technologicznych niż w dzisiejszych. Wiem że to nie jedyna taka konstrukcja ale i tak dominował transport kolejowy.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 23 cze 2012, o 22:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2010, o 21:01
Posty: 135
Lokalizacja: Zabrze
Imię: Dawid
Torowisko 60 lat? Gdzie tam. 35 lat i jest to śmierć techniczna. Znając dodatkowo realia kolei piaskowej to max 30 lat, potem to już bieżące wymiany fragmentów.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 24 cze 2012, o 10:19 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
mowa tu o wewnątrz zakładowym torowisku lub między zakładowym wskaż mi zakład który prowadził wymianę torowiska. Ja nie mówię że bez napraw czy wymiany częściowo belek lub szyn


Ostatnio edytowano 25 cze 2012, o 04:26 przez sztajger, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 24 cze 2012, o 10:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 6775
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Jak dla mnie napowietrzna kolejka linowa ma dwie bezdyskusyjne przewagi nad torowiskiem: nie trzeba rezerwować całego pasa gruntu i robić przejazdów/mostów/wiaduktów, a dodatkowo - nie trzeba plantować/niwelować terenu.

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 24 cze 2012, o 10:38 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
owszem tu się zgodzę możliwe że tak właśnie było bo zbyt dużo było przeszkód na drodze ale jest to układ mało wydajny i nieekonomiczny na tamte czasy na pewno było to najlepsze rozwiązanie.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 24 cze 2012, o 21:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2010, o 21:01
Posty: 135
Lokalizacja: Zabrze
Imię: Dawid
Nie wiem, ale wszystkie przemysłowe kolejki w Polsce zniknęły. Toru nie naprawiać? Trzeba. Same szyny sie nie zużyją tak szybko, ale szlag trafi podkłady.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 25 cze 2012, o 04:31 
Offline

Dołączył(a): 14 gru 2010, o 17:04
Posty: 313
Lokalizacja: Siemianowice SL.
Imię: Karol
Przecież napisałem że remonty są niezbędne ale nie że żywotność kończy się po 30 latach i linia do rozbiórki.
No ale dobra wiadomo jakie zalety mają oba rozwiązania a jakie wady


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona

Strona główna forum » Eksploracja » Kopalnie węgla i soli


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.225s | 16 Queries | GZIP : Off ]