Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 6 cze 2013, o 20:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
31. lipca 2012 - zrobiłem sobie krótką wycieczkę rowerową żeby sprawdzić status prac rozbiórkowych. Co prawda moja pętelka wyglądała trochę inaczej, ale wstawię zdjęcia w kolejności od zachodu (Łagisza) w kierunki wschodnim (DG)

Odnoga z Brzozowicy do Elektrowni Lagisza widoczna z przejazdu kolejowego na ulicy Odkrywkowej:

Obrazek

Widoczek w stronę podg Brzozowica:

Obrazek

Otóż i sam przejazd:

Obrazek

Posterunek odgałęźny Brzozowica. To tutaj zaczynała się bocznica do elektrowni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Idziemy dalej w stronę DG.

Obrazek

Przejazd kolejowy z płyt przy wschodniej głowicy Brzozowicy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Idziemy dalej w kierunku Dąbrowy. W tym punkcie w prawo odchodzila jeszcze parę lat temu bocznica do KWK Paryż

Obrazek

A tu wchodzimy w park na Zielonej

Obrazek

Spojrzenie wstecz w kierunku zachodnim

Obrazek

Mostek w pobliżu Zielonej (ten sam co na fotce z 29.maja) już oskubany z torowiska

Obrazek

Przejazd kolejowy na Zielonej

Obrazek

Obrazek

31. lipca końcówka torów byla ze 100-200 metrów na wschód od przejazdu kolejowego na Zielonej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 6 cze 2013, o 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
1. sierpnia 2012.

Koniec jest bliski. 1. sierpnia rozbiórka dotyczyła tylko odcinka pomiędzy przejazdem kolejowym na Zielonej a Kuźnicą Warężyńską. Na części tego odcinka pozostały jeszcze dwa tory ze starych dobrych czasów, gdy linia była dwutorowa zelektryfikowana. Wbrew pozorom nie były to tak bardzo odległe czasy (lata 90-te). Koleje piaskowe wykazują się po prostu większą skrupulatnością w demontażu niepotrzebnej infrastruktury. Robią to szybko, zanim majątek sam się uspołeczni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ten semafor to jak ta orkiestra na Titanicu, co do samego końca grała.

Obrazek

4. sierpnia 2012, na odcinku pomiędzy przejazdem na Zielonej a KWA:

Obrazek

Obrazek

Kamień, kilometr 1.2

Obrazek

A to mój rower, dużo wycierpiał na podkładach i tłuczniu, więc mu się należy. Jakby ktoś z okolic DG miał ochotę na wspólne eksploracje rowerowe, to chętnie się wybiorę.

Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Ostatnio edytowano 6 cze 2013, o 21:59 przez zenonkition, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 6 cze 2013, o 21:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Epilog:

31. grudnia 2012. Most na Przemszy w Łagiszy (znaczy się to co z niego zostało)

Obrazek

17. marca 2013. Kozioł oporowy na Kuźnicy Warężyńskiej (to jest wersja beta, o czym można się przekonać spoglądając na kolejne zdjęcie). Semafora już nie ma.

Obrazek

Stan na 15. kwietnia 2013:

Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 10 cze 2013, o 21:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 09:40
Posty: 6398
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Świetnie, że uzupełniłeś wątek :)

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 11 cze 2013, o 20:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Jeszcze przymierzam się, żeby skoczyć w któryś weekend na rowerze aż do samego końca, czyli do Bańgowa lub dalej do Michałkowic. W miarę możliwości z eksploracją odnóg (Jowisz, Czeladź, Rogoźnik) i śladów po nich.

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 11 cze 2013, o 21:11 
Offline
SAM Urbex
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 paź 2010, o 21:01
Posty: 1872
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Imię: Maciek
Na Bańgowie ostatnio widziałem że z podwójnego toru został jeden.

_________________
Wraz z OWŚ i Szombierkiem tworzymy SAM Urbex.
Moja stronka: Zakaz Fotografowania
Moja galeria zdjęć w serwisie FLICKR
Mój Instagram
Rock And Roll Ain't Noise Pollution


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 17 lip 2013, o 08:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
A ja w końcu się przejechałem z Rozkówki na Bangów (konkretnie do posterunku bocznicowego, gdzie piaskówka łączy się z chyba PKP-owską linią) i okazało się, że linia piaskowa z Sosnowca do Bańgowa jest w końcowej fazie rozbiórki. Ja przejechałem ją do miejsca, gdzie nad koleją piaskową przechodzi ulica Sosnowiecka w Katowicach i na tym odcinku prawie wszystko rozebrane. Zostały pojedyncze fragmenty torowiska. Podejrzewam, że w stronę Mysłowic i Jaworzna nie będzie lepiej.

W przyszłym tygodniu postaram się wrzucić parę zdjęć z tej trasy.

Ogólnie to lepiej żebym już nie jeździł na rowerze, bo gdzie się nie wybiorę, to zaraz zwijają tory.

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Ostatnio edytowano 26 wrz 2017, o 21:04 przez zenonkition, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 lis 2013, o 19:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Zgodnie z zapowiedzią skoczyłem do samego końca, czyli do Bańgowa. Kilka fotek z odcinka Rozkówka - Bańgów poniżej.

Widok na linię piaskową w stronę wschodnią z mostu na ulicy Marcelego Nowotki w Czeladzi:
Obrazek

Wiadukt na ulicy Nowotki - widok na wschód.
Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Ostatnio edytowano 22 lis 2013, o 19:14 przez zenonkition, łącznie edytowano 1 raz

Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 lis 2013, o 19:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Kilka fotek nastawni na Rozkówce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 lis 2013, o 19:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Na Rozkówce od Magistrali na północ odchodziła bocznica do KWK Jowisz, a na południe linia piaskowa, która łączyła się z linią PKP biegnącą przez Sosnowiec Pogoń. Poniżej dwa zdjęcia wiaduktów tej linii w Czeladzi - nad ulicą Grodziecką ...
Obrazek

... i nad DK94.
Obrazek

Więcej o tej i innych czeladzkich liniach w wątku Czeladź - nieczynne torowiska

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 lis 2013, o 19:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Idziemy dalej na zachód. Na poniższym zdjęciu widać jeden z trzech rogów trójkąta (południowo-zachodni), w którym od Magistrali Błędowskiej (na zdjęciu po łuku w prawo) odchodziła odnoga do kopalni Jowisz (po łuku w lewo). Widok w stronę wschodnią.
Obrazek

Przejazd kolejowy na ulicy Wojkowickiej
Obrazek

Widok z tego samego miejsca na zachód
Obrazek


Obrazek

Obrazek

Przekraczamy granicę ;-)
Obrazek

Tu aż się prosi ścieżka rowerowa ...
... choć przecież mi żal, że po torach nie suną już kanty ...
Obrazek

A górą jadą wozy kolorowe (po DK94)
Obrazek

W tym miejscu Magistrala Błędowska łączyła się z Magistralą Północną z Jęzora. Na ciąg dalszy zapraszam do wątku Koleje piaskowe, linia Jęzor Centralny - Roździeń

Obrazek

Co do ścieżek rowerowych na śladzie dawnych linii piaskowych to w sumie linia z Siemianowic mogłaby lecieć aż do Pogorii w Dąbrowie. Druga trasa w stronę Jęzora. Trasy nie byłyby przyległe do dróg asfaltowych, ale w wielu miejscach się z nimi przecinały, więc łatwo się włączyć.

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 9 gru 2013, o 10:54 
Offline

Dołączył(a): 30 maja 2013, o 19:25
Posty: 2
Wczoraj zaczęli burzyć wiadukt w Będzinie nad ulica Świerczewskiego.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 gru 2013, o 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Rzeczywiście, rozbierają, dzięki za info. Poniżej parę fotek z rozbiórki wiaduktu nad ulicą Świerczewskiego w Będzinie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 gru 2013, o 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
A tak wygląda dawna Magistrala Błędowska obok wiaduktu nad ulicą Świerczewskiego w Będzinie:

Widok w stronę zachodnią (na Siemianowice)
Obrazek

Widok na wschód (w stronę Brzozowicy)
Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 gru 2013, o 21:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 09:40
Posty: 6398
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
A tak wiadukt wyglądał w kwietniu:

Załącznik:
bedzin_wiadukt2_1.jpg
bedzin_wiadukt2_1.jpg [ 122.64 KiB | Przeglądane 336 razy ]

Załącznik:
bedzin_wiadukt2_2.jpg
bedzin_wiadukt2_2.jpg [ 89.12 KiB | Przeglądane 336 razy ]

Załącznik:
bedzin_wiadukt2_3.jpg
bedzin_wiadukt2_3.jpg [ 97 KiB | Przeglądane 336 razy ]


Na dokładkę wiadukt na tej samej linii nad ulicą Wolności (czyli pomiędzy dwoma rozebranymi, pewnie też niedługo zniknie). Widać ślady po innym zlikwidowanym śladzie przeszłości - tramwaju linii 25.

Załącznik:
bedzin_wiadukt3_1.jpg
bedzin_wiadukt3_1.jpg [ 167.26 KiB | Przeglądane 336 razy ]

Załącznik:
bedzin_wiadukt3_2.jpg
bedzin_wiadukt3_2.jpg [ 91.17 KiB | Przeglądane 336 razy ]

Załącznik:
bedzin_wiadukt3_3.jpg
bedzin_wiadukt3_3.jpg [ 145.17 KiB | Przeglądane 336 razy ]

Załącznik:
bedzin_wiadukt3_4.jpg
bedzin_wiadukt3_4.jpg [ 139.1 KiB | Przeglądane 336 razy ]

Załącznik:
bedzin_wiadukt3_5.jpg
bedzin_wiadukt3_5.jpg [ 128.09 KiB | Przeglądane 336 razy ]

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 14 gru 2013, o 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Gadałem z ekipą rozbierającą wiadukt nad Świerczewskiego i mówili, że wiadukt nad ul. Wolności będzie niedługo rozebrany, czekają już tylko na decyzję, bodajże z GDDKiA.

A w zeszłą wiosnę przejechałem przez wszystkie trzy (łącznie z tym nad DK-86) wiadukty rowerem. Przysłowie mówi "obyś żył w ciekawych czasach"

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 gru 2013, o 22:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 09:40
Posty: 6398
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Ja w kwietniu właśnie przeszedłem przez trzy - krótko przed rozbiórką tego nad DK86. Trochę żal - można było ciekawą drogę rowerową zrobić...

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 14 gru 2013, o 22:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Z jednej strony żal, a z drugiej utrzymanie takiego wiaduktu trochę kosztuje. GDDKiA zgłaszała DB Schenker uwagi do stanu wiaduktu nad DK86, oni i tak zwijali linię, więc zamiast zabezpieczać woleli całość zdemontować.

A co do ścieżki rowerowej to i tak można zrobić, w miejscu zdemontowanego wiaduktu trzeba zrobić zjazdy dla rowerów do poziomu drogi i jakiś, jak to się teraz szumnie nazywa, "przejazd rowerowy". Zresztą i tak w miejscach krzyżowania z drogami ścieżka rowerowa musiałaby mieć zjazdy, połączenie z inną infrastrukturą.

Problem tylko na DK-86 - na tej klasy drodze to nie przejdzie, to nie Łapczyca.

No i szkoda wiaduktu nad Przemszą - w tym miejscu nie ma specjalnie jak tego objechać. Ale kładka na Przemszy to nie jest jakiś megakoszt.

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 4 sty 2014, o 13:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 19:53
Posty: 83
Imię: Artur
Zgodnie z zapowiedziami właśnie rozbierany jest wiadukt kolejowy nad ulicą Wolności w Będzinie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
zenonkition
http://arturmaj.com


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 8 sty 2014, o 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 19:51
Posty: 21
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Łukasz
zenonkition napisał(a):
Z jednej strony żal, a z drugiej utrzymanie takiego wiaduktu trochę kosztuje. GDDKiA zgłaszała DB Schenker uwagi do stanu wiaduktu nad DK86, oni i tak zwijali linię, więc zamiast zabezpieczać woleli całość zdemontować.

A co do ścieżki rowerowej to i tak można zrobić, w miejscu zdemontowanego wiaduktu trzeba zrobić zjazdy dla rowerów do poziomu drogi i jakiś, jak to się teraz szumnie nazywa, "przejazd rowerowy". Zresztą i tak w miejscach krzyżowania z drogami ścieżka rowerowa musiałaby mieć zjazdy, połączenie z inną infrastrukturą.

Problem tylko na DK-86 - na tej klasy drodze to nie przejdzie, to nie Łapczyca.

No i szkoda wiaduktu nad Przemszą - w tym miejscu nie ma specjalnie jak tego objechać. Ale kładka na Przemszy to nie jest jakiś megakoszt.


Od kompetentnej osoby dowiedziałem się, że Mysłowice planują zbudować ścieżkę rowerową na kawałku dawnej Magistrali Północnej tj. na odcinku od Trójkąta Trzech Cesarzy do boiska piłkarskiego znajdującego się na osiedlu Piaski. Jest tylko jeden problem, bo choć p. minister Bieńkowska powiedziała włodarzom Mysłowic, że o pieniądze nie muszą się martwić bo ona je załatwi ale projektu to już za nich nie zrobi. I problem jest taki, że osoby, które niby tym się mają zająć są w stanie wszystko spieprzyć.

_________________
http://www.kolejpiaskowa.pl/


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.290s | 18 Queries | GZIP : Off ]