Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Wąskotorowe




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 2 mar 2014, o 23:17 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:50
Posty: 149
Lokalizacja: Malbork
Imię: Zdzisław
Kolej wąskotorowa na Żuławach była częścią infrastruktury komunikacyjnej tak jak brukowane drogi i to jest wartość historyczna. Ciężkie i tłuste gleby szczególnie uciążliwe po wiosennych roztopach wymuszały takie działanie mieszkańców Żuław. Zauważmy, zwłaszcza na terenach zasiedlanych przez Mennonitów fryzyjskich, o czym mówiła pani Katarzyna Czaykowska. Rzadko, wśród pól rozmieszczane gospodarstwa musiały mieć dostęp do drogi głównej i kolejki wąskotorowej, żeby wywieść np. buraki do cukrowni w Starym Polu, Malborku czy w Nowym Stawie. Uważam, mając na uwadze powyższe argumenty, iż należało by czynić starania o wpisanie systemu komunikacyjnego na Żuławach w rejestr zabytków jako dziedzictwo kultury technicznej człowieka. Myślę, że takie działanie mogło by spowodować zaniechania nagminnego asfaltowania dróg brukowanych i wstrzymanie rozbiórki nieczynnych torowisk, scalaniu polderów itp. Polecam: http://holland.org.pl/art.php?kat=art&dzial=zul&id=4
Katalog zabytków osadnictwa holenderskiego w Polsce
holland.org.pl

Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Gdańskim ogłosiło przetarg na rozbiórkę nieczynnych linii kolei wąskotorowych tu link dot.przetargu.http://750mm.pl/index.php?topic=4530.0
Proszę przyjaciół z naszego forum o podpisanie petycji dotyczącej przeciwstawieniu się tej decyzji. Sprawa jest pilna.
http://www.petycjeonline.com/protest_pr ... kiej_kolei

Ratujmy wąskotorówkę na Żuławach. Akcję podjęła pani Marta Antonina Łobocka w grupie: Stowarzyszenie Kochamy Żuławy. Kolej wąskotorowa na Żuławach była częścią infrastruktury komunikacyjnej tak jak brukowane drogi i to jest wartość historyczna. Ciężkie i tłuste gleby szczególnie uciążliwe po wiosennych roztopach wymuszały takie działanie mieszkańców Żuław. Zauważmy, zwłaszcza na terenach zasiedlanych przez Mennonitów fryzyjskich, o czym mówiła pani Katarzyna Czaykowska na spotkaniu w Muzeum Zuławskim w Nowym Dworze Gdańskim. Więcej tu: http://kochamyzulawy.wordpress.com/2014 ... zaykowska/ Rzadko, wśród pól rozmieszczane gospodarstwa musiały mieć dostęp do drogi głównej i kolejki wąskotorowej, żeby wywieść np. buraki do cukrowni w Starym Polu, Malborku czy w Nowym Stawie. Uważam, mając na uwadze powyższe argumenty, iż należało by czynić starania o wpisanie systemu komunikacyjnego na Żuławach w rejestr zabytków jako dziedzictwo kultury technicznej człowieka. Myślę, że takie działanie mogło by spowodować zaniechania nagminnego asfaltowania dróg brukowanych i wstrzymanie rozbiórki nieczynnych torowisk, scalaniu polderów itp.

_________________
Mieszkam wszędzie, ale najczęściej w Sławnie.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Wąskotorowe


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.168s | 18 Queries | GZIP : Off ]